

A NYNÍ jsem dokonce našel návod na rekalibraci, kterýžto je určitě mnohým z vás známý....tak jsem si možná mohl ušetřit cestu do Oplu, kdybych na to došel dřív...

Postup při re-kalibraci ECU je následující:
* projet auto a zahřát motor tak, aby všechny provozní kapaliny měly běžnou provozní teplotu,
* vypnout zapalování,
* odpojit akumulátor na dobu minimálně 20 sekund - to je minimální doba, minuta je lepší, jde jen o to, aby se vybily všechny kondenzátory v ECU a ona "zapomněla",
* připojit akumulátor,
* nastartovat (bez plynu) a nechat na volnoběh běžet 5 minut - POZOR! Je opravdu důležité startovat bez plynu a na plyn ani pak nesahat, stejně tak se vyhněte čemukoli, co může způsobit zakolísání napětí v palubní síti: Rozsvícení světel, zapálení cigárka palubním zapalovačem, spuštění ventilátoru topení, šlápnutí na brzdu (a rozsvícení brzdovek, samozřejmě), on i takový trochu výkonnější audiozesilovač je schopný udělat v palubní síti take pěkný chaos. Prostě nechat to auto v naprostém klidu, ať si blafá na volnoběh a po pěti minutách k němu přijít, zdechnout motor a vytáhnout klíček ze zapalování,
* nastartovat, normálně odjet a dál používat. ECU je zkalibrována (ono si to stejně možná bude ještě pár kilometrů sedat v jiném režimu, než je volnoběh, ale to už většinou nevadí.
Motor by měl teď vykazovat lepší dynamické vlastnosti a s tím spojenou sníženou spotřebu. Mnohé prameny tvrdí, že neškodí tuhle proceduru čas od času (minimálně jednou za půl roku) zopakovat, i když nebyla provedená žádná úprava motoru ani výměna dílu.