Diagnostika - kontrolka s bleskem
- McJOHN
- Příspěvky: 43
- Registrován: 19 bře 2008, 11:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Alko
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 čer 2008, 06:34
- Bydliště: Okres Louny
- Kontaktovat uživatele:
- Alko
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 čer 2008, 06:34
- Bydliště: Okres Louny
- Kontaktovat uživatele:
- McJOHN
- Příspěvky: 43
- Registrován: 19 bře 2008, 11:44
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15 čer 2008, 19:30
- Kontaktovat uživatele:
kod 84, 85, 171
me se vypisuji kody 12 (coz jsem pochopil ze chyba neni), a pak 84, 85 a 171. nevite nekdo co znamenaji? (mam 1.5 TD rv 95)
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- Esplit
- Příspěvky: 45
- Registrován: 01 bře 2008, 17:58
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15 čer 2008, 19:30
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
ABS chybové kody
Pro vyvolání chybových kódů ABS se propojí piny A+K a chybová hlášení jsou vyblikávána na kontrolce ABS na přístrojové desce.
Seznam chybových kódů ABS
číslo chyby
popis chyby
16
Přední levý elektromagnet - komunikace nebo spojení
17
Přední pravý elektromagnet - komunikace nebo spojení
18
Zadní elektromagnety - komunikace nebo spojení
19
Elektromagnety, relé okruhu
25
Vadný senzor ozubeného kolečka
37
Spínač brzdového světla
39
Senzor (ABS) - levý přední - vzduchová mezera/operace
41
Senzor (ABS) - levý přední - odpor/spojení
42
Senzor (ABS) - pravý přední - vzduchová mezera/operace
43
Senzor (ABS) - pravý přední - odpor/spojení
44
Senzor (ABS) - levý zadní - vzduchová mezera/operace
45
Senzor (ABS) - levý zadní - odpor/spojení
46
Senzor (ABS) - pravý zadní - vzduchová mezera/operace
47
Senzor (ABS) - pravý zadní - odpor/spojení
48
Napětí v soustavě - nízké/vysoké (alternátor/baterie)
55
Poškozená řídící jednotka
Pro vyvolání chybových kódů ABS se propojí piny A+K a chybová hlášení jsou vyblikávána na kontrolce ABS na přístrojové desce.
Seznam chybových kódů ABS
číslo chyby
popis chyby
16
Přední levý elektromagnet - komunikace nebo spojení
17
Přední pravý elektromagnet - komunikace nebo spojení
18
Zadní elektromagnety - komunikace nebo spojení
19
Elektromagnety, relé okruhu
25
Vadný senzor ozubeného kolečka
37
Spínač brzdového světla
39
Senzor (ABS) - levý přední - vzduchová mezera/operace
41
Senzor (ABS) - levý přední - odpor/spojení
42
Senzor (ABS) - pravý přední - vzduchová mezera/operace
43
Senzor (ABS) - pravý přední - odpor/spojení
44
Senzor (ABS) - levý zadní - vzduchová mezera/operace
45
Senzor (ABS) - levý zadní - odpor/spojení
46
Senzor (ABS) - pravý zadní - vzduchová mezera/operace
47
Senzor (ABS) - pravý zadní - odpor/spojení
48
Napětí v soustavě - nízké/vysoké (alternátor/baterie)
55
Poškozená řídící jednotka
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Jen pro upřesnění zkratky display(ů) použitých u vozů Opel Astra F :
DID = Dual Info Display (hodiny + datum) - jednořádkový
TID = Triple Info Display (teplota + hodiny + datum) - jednořádkový (u Aster G dvouřádkový)
MID = Multi Info Display (teplota + hodiny + datum + palubní počítač) - dvouřádkový
Diagnostika TIDu
Při současném stisku obou tlačítek na TIDu po dobu asi 3-5 vteřin se displej přepne do režimu selftestu, kdy je možné odečítat jeho vnitřní chybové kódy podobně jako u ECU. Pokud jsou nějaké chybové kódy uloženy v paměti displeje, tak se zobrazí ve stoupajícím pořadí.
Dále následuje kontrola impulsního čidla kdy displej cca na 4 vteřiny zobrazí údaj o aktuální rychlosti vozu. Tato hodnota měří pouze do 52 km/hod, při větší rychlosti se zobrazí "+52 kmh".
foto 1 – kontrola impulsního čidla (ã Topas)
Toto měření je poměrně přesné, neboť záleží jen na počtu otáček motoru (impulsní čidlo v tachometru nebo na převodovce) a naprogramovaném průměru kol. Nedejte se zmást údaji na tachometru, neboť většina tachometrů v Astrách je s mechanickým (magnetickým) převodem a velice u nich záleží na rovnoměrné tloušťce vzduchové mezery, na teplotě, atd. U Aster s výbavou GSi (možná i u jiných dražších výbav) může být použit elektronický tachometr s nelineární stupnicí.
foto 2 – elektronický tachometr (ã internet)
Po kontrole impulsního čidla se na dobu opět cca 4 vteřiny rozsvítí všechny segmenty displeje pro kontrolu, že některý z nich není vadný.
foto 3 – kontrola všech segmentů displeje (ã Topas)
Chybové kódy displeje:
81 - signál SDA - spojení se zemí
82 – signál SCL - spojení se zemí
83 – signál MRQ - spojení se zemí
84 – signál SDA - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
85 – signál SCL - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
86 – signál MRQ - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
87 – spojení mezi signály SDA/SCL
88 - spojení mezi signály SDA/MRQ
89 - spojení mezi signály SCL/MRQ
91 - záměna signálů SDA/SCL
92 - záměna signálů SCL/MRQ
93 – vnitřní chyba rádia
94 – chyba parity signálů SDA/SCL/MRQ
95 – timeout chyba sběrnice SDA/SCL/MRQ
96 - záměna signálů SDA/MRQ
169 - čidlo vnější teploty – spojení se zemí
171 - čidlo vnější teploty – spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
TOPlist
DID = Dual Info Display (hodiny + datum) - jednořádkový
TID = Triple Info Display (teplota + hodiny + datum) - jednořádkový (u Aster G dvouřádkový)
MID = Multi Info Display (teplota + hodiny + datum + palubní počítač) - dvouřádkový
Diagnostika TIDu
Při současném stisku obou tlačítek na TIDu po dobu asi 3-5 vteřin se displej přepne do režimu selftestu, kdy je možné odečítat jeho vnitřní chybové kódy podobně jako u ECU. Pokud jsou nějaké chybové kódy uloženy v paměti displeje, tak se zobrazí ve stoupajícím pořadí.
Dále následuje kontrola impulsního čidla kdy displej cca na 4 vteřiny zobrazí údaj o aktuální rychlosti vozu. Tato hodnota měří pouze do 52 km/hod, při větší rychlosti se zobrazí "+52 kmh".
foto 1 – kontrola impulsního čidla (ã Topas)
Toto měření je poměrně přesné, neboť záleží jen na počtu otáček motoru (impulsní čidlo v tachometru nebo na převodovce) a naprogramovaném průměru kol. Nedejte se zmást údaji na tachometru, neboť většina tachometrů v Astrách je s mechanickým (magnetickým) převodem a velice u nich záleží na rovnoměrné tloušťce vzduchové mezery, na teplotě, atd. U Aster s výbavou GSi (možná i u jiných dražších výbav) může být použit elektronický tachometr s nelineární stupnicí.
foto 2 – elektronický tachometr (ã internet)
Po kontrole impulsního čidla se na dobu opět cca 4 vteřiny rozsvítí všechny segmenty displeje pro kontrolu, že některý z nich není vadný.
foto 3 – kontrola všech segmentů displeje (ã Topas)
Chybové kódy displeje:
81 - signál SDA - spojení se zemí
82 – signál SCL - spojení se zemí
83 – signál MRQ - spojení se zemí
84 – signál SDA - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
85 – signál SCL - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
86 – signál MRQ - spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
87 – spojení mezi signály SDA/SCL
88 - spojení mezi signály SDA/MRQ
89 - spojení mezi signály SCL/MRQ
91 - záměna signálů SDA/SCL
92 - záměna signálů SCL/MRQ
93 – vnitřní chyba rádia
94 – chyba parity signálů SDA/SCL/MRQ
95 – timeout chyba sběrnice SDA/SCL/MRQ
96 - záměna signálů SDA/MRQ
169 - čidlo vnější teploty – spojení se zemí
171 - čidlo vnější teploty – spojení s +Ubat nebo přerušený obvod
TOPlist
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15 čer 2008, 19:30
- Kontaktovat uživatele:
- xGate
- Příspěvky: 38
- Registrován: 27 dub 2008, 21:28
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 09 led 2008, 14:48
- Kontaktovat uživatele:
Svítící kontrolka motoru
Dneska při rozjezdu na křižovatce jsem tomu asi trochu šlápl a asi po dvou vteřinách se mi rozsvítila žlutá kontrolka motoru. Prosím poradtě jak je to asi závažné a co stím max. zkošenosti jestli se vám to někdy stalo a co to bylo za závadu. předem dík za odpověd
Edit:Přesunuto.Havli
Edit:Přesunuto.Havli
- Vtomas
- Moderátor
- Příspěvky: 1684
- Registrován: 20 bře 2007, 11:26
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
napiš o jakej typ mtoru se jedná?
a hlavně co to přesně dělá variant je několi
na volnoběh, při zátěži, pri ubrání plynu....
a hlavně co to přesně dělá variant je několi
na volnoběh, při zátěži, pri ubrání plynu....
:::aktuální foto:::
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
http://forum.corsaclub.cz/viewtopic.php ... &start=225
-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 37
- Registrován: 07 črc 2008, 21:58
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Čauves kluci přečetl jsem si tu skoro všechny příspěvky co se týče diagnostiky a blikání kontrolky na palubce!Mám opel corsu B r.v.97.Předevčírem se mi stalo,že jsem otočil klíčkem do první polohy a rozsvítila se mi kontrolka(s blezkem),když jsem nastartoval tak zhasla,ale včera se mi to stalo znova a už jsem nemohl nastartovat až na druhý pokus.Prosím o pomoc!