Otáčky motoru-krokový motorek volnoběhu
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
blaster,cache>> Kluci to bude možná ten krokovej motorek,zůstává vyset. Neni to takovej ranec ho vyměnit,nebo ho vyčistit.
Naposledy upravil(a) Havli dne 23 dub 2008, 08:53, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 10 dub 2008, 08:08
- Bydliště: Těšany
- Kontaktovat uživatele:
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 08 dub 2007, 01:52
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
- stovi
- Příspěvky: 52
- Registrován: 30 bře 2008, 20:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
tak ten motorek sem asi našel
ale nevim jak ho jako čistit?? to se snad ani rozdělat nedá ne?
právě že mám taky takovej problémek s otáčkama,při vyřazení rychlosti nejdřív spadnou na asi 1300 pak se hned zvednou na nějakejch 1500 a pak to hrozně pomalu padá na těch 800-900 co má volnoběh,začalo mi to dělat po tom co sem vyčistil škrtící klapku,nevíte čím by to mohlo být?


- Bryant
- Příspěvky: 270
- Registrován: 10 kvě 2008, 10:08
- Bydliště: Martin
- Kontaktovat uživatele:
Otáčky
Zdarec borci..
Mam problem, kdyz nastartujem na volnobehu, tak mi klesaju otacky a motor sa dusi kym nepridam, ked sa motor zahreje po tych 10 km tak to prestane, ale hocikde kdyz nastartujem ked niekam idem ze je studeny motor tak mi klesaju otacky a motor pomaly zhasina az kym nepridam
Sloučeno,používej Fci."HLEDAT.Havli
Mam problem, kdyz nastartujem na volnobehu, tak mi klesaju otacky a motor sa dusi kym nepridam, ked sa motor zahreje po tych 10 km tak to prestane, ale hocikde kdyz nastartujem ked niekam idem ze je studeny motor tak mi klesaju otacky a motor pomaly zhasina az kym nepridam

Sloučeno,používej Fci."HLEDAT.Havli
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 01 čer 2008, 15:18
Tisickrat omylane: Klesajici otacky na neutral u corsy
Zdravim vsechny! Vim, ze tedka spostu z vas nepotesim, protoze zakladam tema, co uz se tu nekolikrat resilo, jenze ja to vsechno procetl a s nicim se nemohu zcela identifikovat, proto vas prosim jeste o radu k me konkretni situaci:
Pred pul rokem jsem si koupil Corsu B, RV 2000, 1.0. Najeto mam 130000km (zaruceny udaj).Od te doby me trapi nasledujici problem: Po vyrazeni do neutralu mi klesnou otacky pod volnobezne (po delsi jizde az nekam ke 400 ot/min), motor se zacne trochu dusit, auto se rozechveje a otacky postupne vylezou na normal, tedy najakych 975 otacek. Vse nasvedcuje nejakemu tomu spatnemu potenciometru, jak jsem tu vycetl, popr. zanesenemu krokovemu motorku. Jenze ja pozoruju jeste jiny, sekundarni jevy, ktery podle me tim potenciometrem vysvetlit nejdou. Posudte sami:
1. Na studeny motor otacky padaj jen k 800 otackam za minutu.
2. Cim dele trva jizda a cim vice se radi (treba pri dlouhe jizde ve meste), tim delsi dobu trva, nez se motor vzpamatuje a po vyrazeni zvysi volnobezne otacky z tech 400 na normal. ("dlouho" znamena maximalne cca 6-10s)
3. Obcas se mi stane, ze mi rucicka tachometru zustane "viset" na 20 km/h(mam tachometr od 0km/h)...Tomu jsem nikdy nevenoval pozornost, ale dnes se stalo neco opravdu zvlasniho..Stal jsem v kolone a pokazde jsem motor chcipal..pak jsem dojel k semaforu a otacky po vyrazeni zase spadly, jenze nenasledovalo postupne vyrovnanani na cca 975, nybrz otacky zacaly variovat mezi 600-800 a s pohybujici rucickou otackomeru se stejne pohybovala i rucicka tachometru mezi 10 km/h a 20 km/h.
4.No a takovej ctvrtej otaznik, ketrej ten potenciometr taky zrovna nevysvetluje je fakt, ze kdyz vyradim za jizdy, tak se otacky nikdy nevyhrabou na normal dokud nezastavim...Muzu jet i z kopce a dlouho, otacky porad setrvavaji na nejakych 700 (cili trochu preci jen povylezou) a ve chvili, kdy zastavim: hura na normalni hodnotu.
5.Otacky nikdy nespadly natolik, aby mi motor chcipnul.
Jinak auto je podle me zive, rozjizdi se docela plynule i spotreba je naprosto v norme, v zime jsem s tim jezdil mezi 4,7-4,9l/100km a ted v lete kolem 4,5l/100km (ale skoro porad dalnice, ve meste si to tech 6 vezme). Samozrejme, ze se snazim jezdit usporne, jinak bych se na takove hodnoty nedostal.
Za jakykoliv napady budu moc vdecen.
Predem dekuji!
S pozdravem Petr Zvolsky
PS: Rad cokoliv jeste blize specifikuju, jak je asi zrajme, jsem absolutni lajk, takze je mozne, ze jsem na nejake zasadni informace zapomnel.
Pred pul rokem jsem si koupil Corsu B, RV 2000, 1.0. Najeto mam 130000km (zaruceny udaj).Od te doby me trapi nasledujici problem: Po vyrazeni do neutralu mi klesnou otacky pod volnobezne (po delsi jizde az nekam ke 400 ot/min), motor se zacne trochu dusit, auto se rozechveje a otacky postupne vylezou na normal, tedy najakych 975 otacek. Vse nasvedcuje nejakemu tomu spatnemu potenciometru, jak jsem tu vycetl, popr. zanesenemu krokovemu motorku. Jenze ja pozoruju jeste jiny, sekundarni jevy, ktery podle me tim potenciometrem vysvetlit nejdou. Posudte sami:
1. Na studeny motor otacky padaj jen k 800 otackam za minutu.
2. Cim dele trva jizda a cim vice se radi (treba pri dlouhe jizde ve meste), tim delsi dobu trva, nez se motor vzpamatuje a po vyrazeni zvysi volnobezne otacky z tech 400 na normal. ("dlouho" znamena maximalne cca 6-10s)
3. Obcas se mi stane, ze mi rucicka tachometru zustane "viset" na 20 km/h(mam tachometr od 0km/h)...Tomu jsem nikdy nevenoval pozornost, ale dnes se stalo neco opravdu zvlasniho..Stal jsem v kolone a pokazde jsem motor chcipal..pak jsem dojel k semaforu a otacky po vyrazeni zase spadly, jenze nenasledovalo postupne vyrovnanani na cca 975, nybrz otacky zacaly variovat mezi 600-800 a s pohybujici rucickou otackomeru se stejne pohybovala i rucicka tachometru mezi 10 km/h a 20 km/h.
4.No a takovej ctvrtej otaznik, ketrej ten potenciometr taky zrovna nevysvetluje je fakt, ze kdyz vyradim za jizdy, tak se otacky nikdy nevyhrabou na normal dokud nezastavim...Muzu jet i z kopce a dlouho, otacky porad setrvavaji na nejakych 700 (cili trochu preci jen povylezou) a ve chvili, kdy zastavim: hura na normalni hodnotu.
5.Otacky nikdy nespadly natolik, aby mi motor chcipnul.
Jinak auto je podle me zive, rozjizdi se docela plynule i spotreba je naprosto v norme, v zime jsem s tim jezdil mezi 4,7-4,9l/100km a ted v lete kolem 4,5l/100km (ale skoro porad dalnice, ve meste si to tech 6 vezme). Samozrejme, ze se snazim jezdit usporne, jinak bych se na takove hodnoty nedostal.
Za jakykoliv napady budu moc vdecen.
Predem dekuji!
S pozdravem Petr Zvolsky
PS: Rad cokoliv jeste blize specifikuju, jak je asi zrajme, jsem absolutni lajk, takze je mozne, ze jsem na nejake zasadni informace zapomnel.
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
Do řídící jednotky jdou informace jako např:poloha plynového pedálu, tedy škrtící klapky, otáčky motoru, rychlost vozidla, teplota atd.Takže by mohlo být něco s těchto snímačů.Ty klesající otáčky řídí řídící jednotka pomocí omýlaného krokového motůrku
to není nic jiného než čepička na čepu se závitem v komůrce která mění průřez kanálku a tím protékající množství směsi a tím řízení otáček otáčky.Ta čepička se posouvá axiálně pomocí zavitovýho spoje a otáčením motůrku.Zkusil jste vyvolat registr závad.Takže když není problém v hardwaru není náhodou v softwaru? 





-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 01 čer 2008, 15:18
Ne, registr zavad jsem nezkousel,pokud jsem sprvne informovan, tak to je mozne provest "vyblikovanim", ale jen u strasich modelu. Musel bych za nekym zajet, coz jsem zatim neucinil. S tezi "vic hlav vic vi" jsem zacal tady.
ohledne tech informaci do ridici jednotky: chapu to dobre, ze volnobezne otacky se jeste upravuji podle rychlosti motoru? u zadneho auta jsme tedy podobny jev jeste nepozoroval.
Diky moc!
ohledne tech informaci do ridici jednotky: chapu to dobre, ze volnobezne otacky se jeste upravuji podle rychlosti motoru? u zadneho auta jsme tedy podobny jev jeste nepozoroval.
Diky moc!
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
No motor na volnoběh je přeci bez zatížení, když jsou otáčky volnoběhu nastaveny třeba na 900 ot.min a zapnete klimatizaci tak bez regulace, třeba u karburátoru bez ŘJ, by se snížily otáčky, ale s ŘJ je automaticky řídí.Podle mně by měly být spojeny informace o aktuálních otáčkách motoru právě s krokovym motůrkem přes ŘJ.Je něco z těch dvou špatné, máte odškoušeno.Podle mně by byla nejlepší ta diagnostika ať tady zbytečně nevíříme 




-
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 554
- Registrován: 24 kvě 2007, 21:47
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele: