Skoda 120LS781.136(46KW)r.v.06/82,SC-058AP-(ex) Opel Corsa B 1.0 12VX10XE(40KW)r.v.06/98-TWEN,SC-747BJ-(ex) Opel Corsa D 1.4 16VA14XER(74KW)r.v.01/11-Red Magma/Black Zaphire
To jsem udělal hned,jenže za hodku už by byla tma Chce to pořádnej vercajk,já mám krásnej klíč,ocelovej dlouhej tak 30cm ale je to 14-16 To bych chcíp ,když jsem zjistil že je velkej
no jako mě asi před 14 dňama došla, tak sem ju nabil přes noc a pak šla aj v poho, ae pak sem od 30. s tim nikde nebyl a venku je troche kosa, ae ted si pojedu zablbnout, tak su zvědavé jesi nakopne
snad hned, jinak ja tam mam 55Ah a je tam místo aj na větší, tak koupim asi věčí ... to snad nevadí ne?
když mě to ted 3 tydny stálo.. tak baterka K.O ani se nerozsvítily kontrolky.. tak sem tam dal 78Ah (docela macek) a točí jak cyp..... ani nezhasíná rádio při startování
Kalda>>Hlavně si ohlídej výšku,tam moc místa není Jinak na š/d je ten kastlík velkej dost Ta co mam já je vyšší než ta původní a je to na chlup pod ty plasty od stěračů
Ja jsem si tam dal 74 ah a taky sem spokojej uz sdrzi druhej rok a bez problemu a bez poruch . musim uznat ze je hodne statecna sem mislel 74 je max toho co se tam vejde ale 80 ah je fakt mazec jinak mi taky nezhasina radio .. je dobra mam x14xe .
Definice saabu:Bez rychlosti není adrenalin,a bez adrenalinu není odvaha,bez odvahy není láska
Mládenci, protože jsem zde úplně mladej, pročítám vaše příspěvky, abych se zorientoval. Nedá mi však nepřipojit poznámku.
1. v autě se nepoužívá baterie ale akumulátor (jen formálně- nic ve zlém)
2. Hodně je řeč o tom jakou kapacitu pro Corsu. Když jednoduchým počtem (10s startování x 150A u benzínu- 200A diesel -a to hodně přeháním) vyjde spotřeba v Ah = t x I tj. 0,00277h x 200A=0,555Ah na jedno nastartování. Pokud to nechytne ani po čtvrtém 10s točení, tak je potřeba odtahovka. Bylo spotřebováno 4 x 0,555Ah=2,222Ah. Pokud je akumulátor 45Ah po 4letech provozu na 75% kapacity, je v něm ještě dost energie na další pokusy.
3. Acu je kromě kapacity charakterizován vnitřním odporem který omezuje max. startovací proud a to je hlavní ukazatel kvality acu. Je pravda že čím má acu větší kapacitu, tím bývá menší vnitřní odpor potažmo větší startovací proud ale dneska 45Ah acu dají 400A (bohužel tak první půlrok) což je dostatečná rezerva. Velká kapacita je dobrá leda na to, když zapomenete ráno zhasnout světla na parkovišti před fabrikou a dobří kamarádi se jen pochechtávají. Jinak léta taháte v autě jen zbytečná kila.
4. Nejddůležiťější je mít pod kontrolou napětí, které dává alternátor za jízdy (někde kolem 14,20-14,35 V) aby se acu pořádně dobíjel a nezůstával poloprázdný. Z prázdného sudu nedostanete nic ať je velký jakkoli.
Na toto téma by se dalo dlouho diskutovat, ale myslím, že víte o co gou. A "baterky" neřešte, jde jaro a teplo chemické reakci svědčí.
Jinak --díky všem za toto fórum
pišeš moc čísel.. ktery bych neřešil jde tu spíš o zkušenosti.. když je baterka na chuja tak ti muže altík davat 14.5V furt ale zastavis auto a je po ní.. zas.. a když mas v autě muziku,,. předělany světla nebo dokonce xenony. tak je potřeba i lepší baterka ne--li i altík aby stihl dodávat dostatek proudu... a že nekdo rika baterka a ne akumulator. ... to je taky jedno přece jen všichni víme o co tu jde!
pro Adiss/ a právě o těch číslech to je. Baterka ( acu -je to fakt jedno) je zdroj energie pro nastartování a krmení spotřebičů při stojícím motoru-to nestojí za zmínku -jen zapomenutá světla jak jsem psal. Po nahození musí být kryta celá spotřeba ne baterkou ale alternátorem. Kdo má instalovanou hifi 500W a duc duc mu nafukuje kastli tak musí přitlačit na alternátoru a ne na baterce. Na dvorku, při dráždění sousedů, je to hifi třeba připojit na síť přes spínaný zdroj 230/12V,,, 200-500W. Normální radio bere do 4A na plný kule, jinak 0,3A. Pro startování stačí v pohodě 45Ah, u nafty 65Ah s proudem 400A. U nových převodovaných startérů stačí 300A. Baterka, jak malá tak velká stárnou a po 7letech vyhodíš tu i tu. Jenže ta 75Ah bude o 700,- dražší. A ty gelovky mají jen tu výhodu, že můžeš jezdit trvale po střeše, v el. parametrech jsou horší nebo stejný. Xenony mají myslím podobnou spotřebu jako halogeny (podívám se). Fakt jde o prd, to jsou jen moje vědomosti a zkušenosti a vím o čem je řeč.
repasen>>> Hm, tak jsem si to přečetl. Sice jsem tam jedné rovnici nerozuměl, ale to je jedno protože máš asi pravdu. Určitě to tu někomu pomůže a nebude zbytečně vyhazovat zlaťáky za nepotřebnou kapacitu