Problematika s motorem X10XE (1.0 12V) a vše kolem něj
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: 24 pro 2006, 12:34
- Bydliště: Hradčany 467
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23 led 2008, 21:54
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: 24 pro 2006, 12:34
- Bydliště: Hradčany 467
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 23 led 2008, 21:54
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24 led 2008, 07:46
Čauky, taky mi moje 1,0 z 97 rezonuje, pomáhá pohrát si se spojkou a plynem, ale kdo na to má pořád myslet...jde to nějak mechanicky odstranit? Znít jako kov na kov v nejhorší vibraci. Další problém - otáčky na volnoběh, tvrdošíjně se drží na 2000, občas zakolísají níž nebo výš, ale většinou se drží na 2000, vyřeší to výměna krokového motorku volnoběhu? Kde se dá za rozumný peníz koupit? Díky za odpověď.
Žabařům zdar! (na vysvětlenou, svému zelenému prdítku neřeknu jinak než žabka)
Žabařům zdar! (na vysvětlenou, svému zelenému prdítku neřeknu jinak než žabka)
-
- Příspěvky: 547
- Registrován: 24 pro 2006, 12:34
- Bydliště: Hradčany 467
- Kontaktovat uživatele:
Martin Dočekal:to čidlo klepání se náchází na bloku zezadu,já ho tam mám tak určitě i ty ho tam budeš mí,pak ješte jedna vec,muže to být že ti to jde na tři válce občas když to kolísají otáčkykaždopádně bych zkusil diagnostiku a tam ti to odhalí takhle je těžké něco určovat
opel corsa opc rieger edition
opel performance center
opel performance center
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Problematika s motorem X10XE (1.0 12V) a vše kolem něj
Ahoj Corsáci, tak od začátku vzniku fora monituruju technické problémy uživatelů, boužel došel jsem k zjištění, že nejčastější problémy jsou kolem motoru X10XE (prvni seriove vyrabeny trivalec od Opelu, vyznaceny neduhy, ale za to prukupnikm trivalceü v teto tride, tudiz bez vyvzaovaciho hridele, mensi odhluceni, nekultivovany chod za studena atd.), tak mě napadlo že bychom mohly tady združovat všechny chyby a připomínky nebo při tom množství by si zasloužil pomalu i vlastni thread.
Jinak motor se vyznacuje pruznosti, zivosti malou spotrebou atd, ovsem je je zapotrebi dukaldne vybirat dival jsem se na corsy vcelku mladho veku a za nizky peniz ovsem s timto motorem jednou mi to nedalo tak jsem se byl podival a katastrofa.
Jinak pro koupi nebo jinem ziskani corsy s timto motorem doporucuji:
Kontrola váhy vzdchu (do budoucna se může hezky prodražit) > vyzkoušet auto za studena a i po překročení režimu eco (to je ten tlustý obdelník na začátku teploměru) a pak klidně i při vetším obsazení využít plný potenciál motoru, pokud motor se začne dusti nepravidelně jet, ztrácet výkon + k tomu rozsvícení kontrolky motoru (nemusí být pravidlem) je to nejčastější neduh tohoto motoru.
Dobré je poslech řetězu (auto nema klasické rozvody) ač se říká že je bezudržbový a nepotrebuje vymenu, neni tomu tak, nejlepsí je vymenit retez asi dle probehu 100-150tis km (cena vymeny materialu a prace 3500,- s DPH u opelu) motor by se mel vyrazne zklidnit a mit hladsi beh.
Celkove je dobre (asi jako u kazdeho motoru) nechat auto napojit na originalni diagnostiku ktera presne detekuje chyby a priciny (co po zkusenosti s neautirozvanou diagnostikou je nepresne)
Motoru je dulezite cistit skrtici klapku, jelikoz je mensi kontrukce je vice nachylnejsi (napr. u motoru C20NZ pri stejnem zaneseni pomalu nepocitite rozdil) a stim by byo dobre dat roztok na procisteni striku a kdyz jsme u toho dobre svicky.
Jinak spatne lambda sondy, cisla teploty motoru, cidla na vackove hridely nejsou tak caste ale za ten rok jsem se setkal taky s nekolika kusy.
Timto nechci odradit od koupi tohoto motoru,a le naopak a timto jsem chtel nastnit budou kupujici nebo stavajici majitele na par veci a budu rad kdyz sem budou prispivat svyma zkusenostmy a postrehy.
Hezký den všem Berry
Jinak motor se vyznacuje pruznosti, zivosti malou spotrebou atd, ovsem je je zapotrebi dukaldne vybirat dival jsem se na corsy vcelku mladho veku a za nizky peniz ovsem s timto motorem jednou mi to nedalo tak jsem se byl podival a katastrofa.
Jinak pro koupi nebo jinem ziskani corsy s timto motorem doporucuji:
Kontrola váhy vzdchu (do budoucna se může hezky prodražit) > vyzkoušet auto za studena a i po překročení režimu eco (to je ten tlustý obdelník na začátku teploměru) a pak klidně i při vetším obsazení využít plný potenciál motoru, pokud motor se začne dusti nepravidelně jet, ztrácet výkon + k tomu rozsvícení kontrolky motoru (nemusí být pravidlem) je to nejčastější neduh tohoto motoru.
Dobré je poslech řetězu (auto nema klasické rozvody) ač se říká že je bezudržbový a nepotrebuje vymenu, neni tomu tak, nejlepsí je vymenit retez asi dle probehu 100-150tis km (cena vymeny materialu a prace 3500,- s DPH u opelu) motor by se mel vyrazne zklidnit a mit hladsi beh.
Celkove je dobre (asi jako u kazdeho motoru) nechat auto napojit na originalni diagnostiku ktera presne detekuje chyby a priciny (co po zkusenosti s neautirozvanou diagnostikou je nepresne)
Motoru je dulezite cistit skrtici klapku, jelikoz je mensi kontrukce je vice nachylnejsi (napr. u motoru C20NZ pri stejnem zaneseni pomalu nepocitite rozdil) a stim by byo dobre dat roztok na procisteni striku a kdyz jsme u toho dobre svicky.
Jinak spatne lambda sondy, cisla teploty motoru, cidla na vackove hridely nejsou tak caste ale za ten rok jsem se setkal taky s nekolika kusy.
Timto nechci odradit od koupi tohoto motoru,a le naopak a timto jsem chtel nastnit budou kupujici nebo stavajici majitele na par veci a budu rad kdyz sem budou prispivat svyma zkusenostmy a postrehy.
Hezký den všem Berry
-
- Příspěvky: 81
- Registrován: 30 led 2008, 20:59
- Bydliště: LB/HK
- Kontaktovat uživatele:
- opel1.0
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29 led 2007, 19:30
- Bydliště: slovakia
- Kontaktovat uživatele:
- corela9
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01 bře 2008, 12:50
- Bydliště: Liberec
a co 1,0i 3vál?
a jaký jsou nározory ma motor 1,0i těch 54k 3valec? objel jsem si pár bazarů a viděl jich taky celkem dost... dík
-
- Corsa forever
- Příspěvky: 2009
- Registrován: 15 led 2007, 07:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
viewtopic.php?t=1497
Tady jsem neco sepsal ze zkusenosti a projed forum rozne topicy k tomuto motoru se uz hodne napsalo a od ruznych uzivatelu
Tady jsem neco sepsal ze zkusenosti a projed forum rozne topicy k tomuto motoru se uz hodne napsalo a od ruznych uzivatelu

- stovi
- Příspěvky: 52
- Registrován: 30 bře 2008, 20:00
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Pívas
- Člen Corsa Clubu
- Příspěvky: 1260
- Registrován: 08 srp 2007, 20:38
- Bydliště: Jablonné v p.
- Kontaktovat uživatele:
Tady o tom jsou ještě témata, ale nejčastější příčinou je zázračný AGR ventilstovi píše:Mám tento motor a po zahřátí při zhruba 3000ot. na 5 rychl. stupeň se mi pravidelně rozsvěcí kontrolka motoru,auto jede pořád stejně,jen svítí ta kontrolka. Když se nechá chvíli stát a vychladne tak kontrolka zase zhasne. nevíte v čem by mohl být problém?Díky za rady.
