napadá mě ještě jedna teorie ... nevím tedy jak u 16v motorů, ale na svém 8v mám tzv. vahadla, kterými ta vačka hýbe a jejich pohyb se přenáší na ventily... Pokud se náááhodou motor například potkal (o zoubek posunutý rozvody nebo tak) nebo i jiným způsobem se vahadlo hnulo a spadlo ze zdvihátka a pružinky ventilu, tak se vačka neměla o co otírat a voda v oleji (jak je jasný že tam byla podle zmíněný emulze) způsobila korozi na "nepracující" části vačky...
asi jsem to popsal jak tatar, ale myslím si že je to pravděpodobný podle fotky...
každopádně v tomto případě by ale motor jel na tři válce, když by se neotvírali ventily

a to provází vibrace, divnej zvuk, na prd zrychlení a po nějaké době KO pro ojnici, píst, kliku,... no prostě 3/4 motoru
a únik oleje bych v tom případě svedl na těsnění dříku ventilů které se nehýbali
