Diagnostika - kontrolka s bleskem

Témata týkající se řídící jednotky, elektroniky, čidel a veškeré kabeláže
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Díky za slušnou nabídku :). Kolik má lambda cca najeto? Já teď pořídil do rodiny druhou Corsu, takže mám možnost zkoušet všechno možné ... jen se k tomu donutit a najít si čas :-(.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
priofrot
Příspěvky: 5
Registrován: 05 dub 2015, 19:21

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od priofrot »

Ahoj chlapi.
Funguje to tady ještě?
Máme Corsu B 1.0 12V, r.v. 1998, motor X10XE a řeším jak to sám zdiagnostikovat, páč ta kontrolka mi občas svítí taky (hlavně za studena). Pročítal jsem různá témata, ale nedobral jsem se výsledku, tento motor/ročník má nejspíš nějakou přechodovou řídicí jednotku, než se ustálil standard OBD2.

1. Vyblikávání nepřichází v úvahu - na diagnostickém konektoru chybí pin 6.
2. Pochybuji o funkci stisku obou tlačítek na hodinách, už jsem to kdysi bezúspěšně zkoušel.
3. Zkoušel jsem kabel ELM327 ve verzi 1.5 (zřejmě nějaký china clone) a nepřipojí se to.

Co přesně bych si měl koupit/zbastlit, abych se do té ECU dostal? Nebo není tu někdo z okolí Trutnova či Vrchlabí, že by mi to přečetl?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Mám stejnou Corsu, stejný ročník a je tam standartní OBDII. ELM327 mi taky dělal problémy, nakonec jsem musel vyzkoušet více software a až po x pokusech to fungovat začalo. Nicméně tato diagnostika je taková o ničem, moc toho u Corsy neumí. Já používám OP-COM a naprostá spokojenost. Vyblikávání chyb mi na panelu rádia funguje bez problému, na obou Corsách B 1.0 (r.v. 98 a 99).

P.S. OP-COM koupíš na ebay okolo 400CZK
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
priofrot
Příspěvky: 5
Registrován: 05 dub 2015, 19:21

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od priofrot »

To zní nadějně. Mohl bys mi nastínit, jaký je přesný postup pro vyblikání na rádiu, asi jsem něco dělal špatně. Co se týká toho kabelu, už mám ten jeden nevhodný doma, tak bych nerad koupil na ebay nějaký další ležák do šuplíku. Co tam tedy mám přesně hledat, je tam toho nějak víc, tak abych zase neměl jen nějakou Čínu?
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Otočíš klíčkem tak aby svítili kontrolky, já i nastartuju ale prý se to nemusí. A pak podržíš zároveň obě tlačítka na nastavení hodin, cca 5-10s. Buď se objeví čísla chyb, nebo to ukáže aktuální rychlost (stojíš-li, tak ukáže 0km/h).

Na ebay napiš "Opel op-com" a můžeš vybírat. Všechny kabely jsou Čína i ty prodávané z UK. Vybíral bych ty s instalačním CD a novější verzí.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
priofrot
Příspěvky: 5
Registrován: 05 dub 2015, 19:21

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od priofrot »

No, tak přes display se mi po stisku obou rozsvítí všechny segmenty displeje, jako když resetuji digitální hodiny, pak 00 km/h, to se zopakuje asi 2x a tím to končí. Je jedno jestli nastartované nebo jen zapnuté. Hm, tak asi nezbyde než koupit ten kabel :urcite?:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

To je správně, tlačítka fungují tak jak mají. Akorát se ti neukázal žádný chybový kod. Teď si nejsem jist, ale myslím, že to ukazuje pouze chyby trvalé. Sporadické chyby tento panel nevyčte. Na sporadické chyby je potřeba opravdu kabel. Nicméně ne vždy zobrazená chyba značí opravdovou závadu. Je potřeba to brát jen jako nasměrování a přemýšlet. Jako příklad zmíním mou závadu, rozsvěcující se kontrolka motoru v kopci v tahu a ztráta výkonu. Diagnostika říkala vadná lambda sonda. A ono prd. Byla to vadná váha vzduchu. Křivka průchodu vzduchu byla správná, ale hodnoty byly posunuté mimo.

Apropo, kdy jsi naposledy měnil zapalovací svíčky? Pokud se kontrolka rozsvěcuje jen při studeném motoru, může to značit vynechávající zapalování.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
priofrot
Příspěvky: 5
Registrován: 05 dub 2015, 19:21

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od priofrot »

O svíčkách jsem přemýšlel včera před spaním, že vlastně kdoví jak tam jsou staré. Auto je mojí ženy, jezdí s tím 2km do práce :sebevrazda2:
Když tomu něco je, tak to veze do servisu, pokud to je nějaká větší mechanika (nemám na to cajky). Matně vzpomínám, jestli jsme svíčky vůbec někdy řešili. Auto máme 10 let (nějaká taženka z Německa), najezdili jsme asi do 50.000km. Kontrola většinou zhasne po ujetí asi 8km po vystydnutí. Svíčky o víkendu zkouknu.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Na svíčkách toho moc neuvidíš, tedy pokud nebudou úplně v háji. Pokud nevíš, kdy jsi je měnil, tak je rovnou vyměň. Patří tam dvouelektrodové, dají se sehnat od 60kč/ks. Výměnný interval je 60.000km u motoru, který je v pořádku (nebere olej, funguje AGR, lambda, apod.). U sundávání zapalovacího bloku pozor, po odšroubování dvou imbus šroubů tam většinou ještě hodně drží a při nešetrném páčení rád praská. Chce to s citem. Svíčky jsou hodně zapuštěné, na klíč je potřeba prodlužovák. Při montáži nových namazat závit měděnou vazelínou a hlavně je "do té díry" nehodit, aby se nezklepnuly elektrody.

Já tam mám tyto https://mlparts.cz/autodily/opel/corsa- ... sort=price
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
priofrot
Příspěvky: 5
Registrován: 05 dub 2015, 19:21

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od priofrot »

No když už se v tom budu vrtat, tak vyměním i chladicí kapalinu. Až teda zjistím kudy vypustit a jakou. Teď je tam něco skoro bezbarvého, možná jemně fialového. Zdá se mi, že jí je tam nějak méně, ale na té baňce jsem nenašel žádnou rysku. Asi to je tou podzimní tmou :)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 188
Registrován: 05 čer 2007, 23:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika - kontrolka s bleskem

Příspěvek od Vašátor »

Patří tam červená G12. Vypouští se to dost blbě, odděláním spodní hadice na chladiči. Ryska je v podstatě na tom taveném spoji nádobky.
Corsa B 1.0 12V r.v.98 ..... Corsa B 1.0 12V 100edition ..... VAZ 2101 r.v.78 ..... VAZ 2103 r.v.73 ..... Triumph GT6 mkIII r.v.73 ..... Tři sestry <III> Lada gang
http://www.classic-oldtimer.cz
Odpovědět